vrijdag 9 mei 2014

Moederdag DIY: Tissue-bloemen

                           

Aanstaande zondag is het weer Moederdag! Een dag waarop je je moeder lekker laat genieten en je haar haar taken wat uit handen neemt, toch? De meeste mensen vieren het met een cadeautje voor mams en een (uitgebreid) ontbijt op bed. Héérlijk! 
Ik zag deze super schattige bloemen op Pinterest voorbij komen en het leek me superleuk om deze zelf te maken voor bij het ontbijt, bijvoorbeeld.


Ik zal maar meteen beginnen met wat je nodig hebt, en dat is niet eens bijzonder veel!
             

                              - tissue's/zakdoekjes met meerdere laagjes (ik gebruik hier 4-laags)
                              - stiften in verschillende leuke kleurtjes
                              - haarspeldjes
                              - een schaar
                              - ijzerdraad (deze hadden wij toevallig nog in huis)
                              - een velletje papier / onderlegger (tegen vlekken)

1. Je begint met het zakdoekje uitgevouwen.                  2.  Deze vouw je in een waaier.
 3. Je doet een haarspeldje in het midden          4. De zijkanten knip je er af  je knipt uiteindes eraf.


5 . Dan kun je een randje aan de uiteindes goed gaan kleuren, zoals je ziet doe ik dat hier met geel. Let er op dat je ze echt goed kleurt zodat alle laagjes de kleur hebben die je wilt. Hier zie je dus dat niet alles goed geel is. 

   6. Zo moet het er uiteindelijk uit zien aan beide kanten! 7. En dan komt het gedeelte met de laagjes van je zakdoekje. Je moet de laagjes nu voorzichtig van elkaar afhalen zodat de bloem voller wordt.

    Dit is de eerste bloem!

Herhaal de vorige stappen, je kunt het met dezelfde kleur doen of verschillende en natuurlijk zo vaak als je wilt.
                                 
 8.  Je kunt de bloemen zo laten, of er een boeket van maken. Ik heb hiervoor ijzerdraad gebruikt, maar je zou ook nepbloemen kunnen kopen en daarvan de stelen gebruiken.
                                                  
9. Wikkel het draad goed om de haarspeld zodat de bloem stevig vast zit. daarna kun je het draad dubbel doen en draaien zodat er een steel ontstaat. 

10. Omdat dit ijzerdraad nogal slap was, heb ik het draad dubbel gedaan, gedraaid en hierna nog een keer dubbel gedaan. (Sorry voor de vage omschrijving). De steel is op de tweede foto dus kort en steviger, dit kun je doen, maar je kunt de steel ook slapper en langer laten zoals op de eerste foto. Het is maar net wat je fijner vindt. Dit werkt voor mij prima, maar ik denk wel dat het uiteindelijk het mooist is om de stelen van nepbloemen te gebruiken.

Als je al je bloemen hebt voorzien van een steel, kun je ze in een vaas o.i.d. stoppen. 
                  
  Tadaa mijn resultaat! 

Ik vind het echt super schattig en niet perse alleen voor Moederdag! Je zou het ook ter versiering en opfleuring in je kamer kunnen gebruiken, het is toch wel een leuk alternatief als je liever geen echte bloemen hebt!


 Hebben jullie al een cadeautje voor moederdag?


Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten